Här finns två versioner av att-göra-listor som har plats för många punkter. De passar extra bra för att samla alla punkter du har i huvudet eftersom de rymmer mycket. När du har skrivit upp allt du kommer på rekommenderar jag att du schemalägger när de olika uppgifterna ska genomföras och portionerar ut på olika veckor och sedan dagar. I det här inlägget tar jag upp fler olika typer av listor som kan hjälpa dig med det.
De här listorna fungerar bra för långsiktiga listor t.ex. att göra den här månaden eller det här året som du sedan kan titta på när du gör dina lista för veckan. Det går också bra att ha den här listan som veckans lista och kombinera med veckoöversikten. Då kanske samma lista varar några veckor utan att du behöver föra över punkterna till en ny.
Den första listan (orange längst upp) är en lista i färg och den högra är svartvit. Båda går att fylla i digitalt och sedan skriva ut, fortsätta att använda på datorn eller skriva ut som de är. Checkrutorna går också bra att använda digitalt så att du kan checka av vad som är gjort.


Jag har skrivit en serie på fyra delar om att göra att-göra-listor full med goda tips på vad du kan tänka på när du skriver listor och varför det är viktigt att skriva upp allt. Här finns länkar till alla delarna i serien:
- Del 1: Varför du borde skriva att-göra-listor med en motivering till att skriva upp allt utan att du i första taget behöver sortera upp det i olika listor, dvs. perfekt för den här långa versionen av att-göra-lista.
- Del 2: Vad du borde skriva upp med bra tips på hur du kan tänka när du formulerar dina att-göra-punkter.
- Del 3: Hur du kan strukturera upp dina listor med tips på olika verktyg för att föra över punkterna från den övergripande listan till en realistisk och lättförståelig plan.
- Del 4: När du borde ta itu med dina att-göra-listor med tips på hur du kan schemalägga dina att-göra-punkter och hur du borde tänka i prioriteringen.